تبلیغات
بی کفنان - چرا شیعه اید؟؟؟؟؟؟؟

چرا شیعه اید؟؟؟؟؟؟؟

مربوط به موضوع:  شرمنده شهدا می گوید | 

مولا علی ع

به شکلی که بحث به جدل نکشد و با مهربانی و قولی نرم (لین) با او در حال و هوای علمی و تحقیقی صحبت شود و نگذارید یک مبحثی که حتی می‌تواند بین دو شیعه یا دو سنّی مطرح شود، سبب اختلاف گردد.

بعد به او بگویید: من دلیل زیاد دارم. اما شما بفرمایید که مگر نام ابوبکر و عمر و عثمان در قرآن آمده است و یا برای شکستن عهد با پیامبر اکرم (ص) امر الهی نازل شده است، یا در قرآن آیه‌ای دال بر لزوم تشکیل سقیفه یافته‌اید که دیگران خبر ندارند و...، که برای شناخت اصول «ولایت و امامت» و مصادیق آن به دنبال نام علی، حسن، حسین ... (ع) در قرآن میگردید؟ چنان می‌گویند که چرا نام علی (ع) در قرآن نیامده که گویا نام ابوبکر و عمر و عثمان آمده است!



از او بپرسید: فرض کن من شیعه نیستم و یا هستم اما تو می‌خواهی مرا به سنّت دعوت کنی. بر اساس کدام آیه از قرآن کریم، روی گردانی از بیعتی که در غدیر خم با علی (ع) بستیم و بیعت با شیخین را به من اثبات می‌کنی؟

نام علی (ع) در کجای قرآن آمده که نشد بحث و دلیل! چنان چه بیان شد: نه تنها نام ابوبکر و عمر نیز در قرآن کریم نیامده، بلکه رکعات نماز، ترتیب رکوع و سجود، اذکار نماز، چگونگی طواف به هنگام حج یا عمره و بسیاری از فروع دیگر نیز در قرآن کریم نیامده است، پس چرا اعتقاد داری یا انجام می‌دهی؟

از او بپرسید: نام ما را پیامبر اکرم (ص) شیعه گذاشت، چرا که شیعه یعنی «طرفدار». و به ما طرفداران یا شیعیان علی (ع) لقب دادند. اما «سنّت» یعنی چه؟ اگر منظور «سنّت شیخین» است [که در اصل همین است]، در قرآن کریم تصریح شده که از سنّت پیامبر اکرم (ص) تبعیت کنید و هیچ آیه‌ای دال بر ضرورت و یا حتی توصیه بر پیروی از سنّت شیخین نداریم. و اگر منظور پیروی از «سنّت پیامبر اکرم (ص)» است، پس چرا این کار را نکردید؟! نقض بیعت سنّت ایشان بود یا تشکیل سقیفه؟ خانه نشین کردن علی (ع) به رغم تصریح پیامبر اکرم (ص) بر ولایت ایشان سنّت پیامبر بود، یا غصب فدک؟ اهانت‌های پیاپی به علی (ع) سنّت پیامبر اکرم (ص) بود، یا مضروب نمودن دخترش؟! یا تشدید اختلاف بین مسلمین سنّت است؟

پس خوب است اگر اهل تشیع نمی‌شوند، دست کم اهل تسنن هم نباشند و بدون هیچ پیش‌داوری و حب و بغض قلبی، تحقیق کنند که تکلیف چیست؟ بپرسند که آیا خداوند متعال هدایت ما را پس از پیامبر اکرم (ص) رها کرده است و یا آن که امامی، جانشینی و خلیفه‌ای معرفی نموده است؟ آیا هر کسی که به هر شکلی بر مسند قدرت نشست، می‌تواند اولی‌الامر شده و مردم را هدایت نماید؟ یا آن شخص باید خودش هدایت شده باشد؟ خداوند حکیم در قرآن کریم چه فرموده است و عقل به کدام حکم می‌کند؟ می‌گویند: همین ظاهر قرآن برای ما بس است! خوب بخوانند:

«أَفَمَن یَمْشِی مُكِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمَّن یَمْشِی سَوِیًّا عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (الملک، 22)

ترجمه: پس آیا آن كس كه نگونسار راه مى‏پیماید هدایت‏یافته‌تر است‏یا آن كس كه ایستاده بر راه راست مى‏رود؟

بپرسید: آیا اگر عده‌ی قلیلی در سقیفه یا حتی اکثریتی جمع شدند و یک نفر را انتخاب کردند، به صرف رأی اکثریت او از علم، قدرت، عصمت، حکمت، هدایت و ... برخوردار می‌شود؟ یا به حکم «لیبرال دموکراسی» هر کس که باشد، چون اکثریتی دارد باید اطاعتش نمود؟ اگر چنین باشد که قبل از هر کس لازم می‌آید انبیای الهی دست از دعوت بکشند، چرا که در آغاز هر دعوتی اکثریت با کفار بوده است. و اگر چنین باشد که در کربلا حق با یزید می‌شود که دست کم سی هزار نفر در مقابل 72 نفر داشت و امروز نیز حق با امریکا می‌شود؟ قرآن کریم در این مورد چه می‌فرماید؟ می‌فرماید روی به سوی حقیقت کنید یا به سوی اکثریت؟ می فرماید «مولای» شما باید از متقین باشد یا از برگزیدگان اکثریت؟ (هر چند که اکثریت نیز در غذیر بود و نه در سقیفه) – آیا این آموزه‌ها در همان ظاهر قرآن وجود ندارد؟

«وَمَا یَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إَنَّ الظَّنَّ لاَ یُغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیْئًا إِنَّ اللّهَ عَلَیمٌ بِمَا یَفْعَلُونَ» (یونس، 36)

ترجمه: و بیشترشان جز از گمان پیروى نمى‏كنند [ولى] گمان به هیچ وجه [آدمى را] از حقیقت بى‏نیاز نمى‏گرداند آرى خدا به آنچه مى‏كنند داناست.

آیا حتی ظاهر هیچ کدام از این آیات را نمی‌خوانند و فقط به دنبال حروف (ع، ل، ی) که به هم چسبیده باشد و «علی» خوانده شود می‌گردند و می‌پرسند: پس چرا در قرآن نیامده است؟ خداوند منان در کلام وحی بر «رسم»ها تأکید دارد و نه «اسم»ها، چرا که اسم‌ها مشابه و جعلی نیز می‌توانند داشته باشند، اما رسم‌ها خیر. پس اگر صفتی و شأنی برای امام بیان گردید، معلوم است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند مظهر تامّ آن باشد، مگر ولیّ الله و امام بر حق.

پس، اگر بپرسند: چرا در قرآن کریم از رسم «ولایت» سخنی نیامده است؟ پاسخ می‌دهیم: ده‌ها آیه صریح در خصوص ولایت و جوانب آن آمده است، شما نخوانده‌اید. و اگر بپرسند: چرا از رسم «امامت» در قرآن کریم چیزی نیامده است؟ پاسخ می‌دهیم: یا قرآن نخواندید و یا پیش داوری قبل از رجوع به قرآن، پرده انداخته و مانع از دیدن و تلاوت این آیات گردیده است. در قرآن کریم واژه «امام» و مشتقات آن دقیقاً 12 مرتبه آمده است.

اما اگر باز اصرار کردند که خیر، چرا لفظ (علی – ع) نیامده است؟ به غیر از مطالب فوق پاسخ دهید: نام حضرت محمد (ص) که آمده است، دستور اطاعت از او هم که چندین بار به صراحت آمده است، شما به همان ایمان آورده و عمل کنید. مگر خداوند نفرمود که از الله، رسول و اولی الامرتان اطاعت کنید؟ مگر نفرمود اگر در امری اختلاف کردید، آن را به خدا و رسول ارجاع دهید، حکم آنان شرط است و نه رأی شما.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَ أُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا» (النساء، 59)

ترجمه: اى كسانى كه ایمان آورده‏اید خدا را اطاعت كنید و پیامبر و اولیاى امر خود را [نیز] اطاعت كنید پس هر گاه در امرى [دینى] اختلاف نظر یافتید اگر به خدا و روز بازپسین ایمان دارید آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پیامبر [او] عرضه بدارید این بهتر و نیك ‏فرجام‏تر است.

ما خدمت حضرت رسول اکرم (ص) عرض کردیم که اتفاقاً در فرازی از همین آیه اختلاف کردیم. این «أُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ» چه کسانی هستند؟ و ایشان نه تنها پاسخ دادند، بلکه از همه بر فهم و قبول آن بیعت گرفتند. (طبق اسناد محکم و موثق اهل سنت و تشیع).

دعوت به وحدتی منطقی:

در خاتمه به آن دوست عزیز بگویید: ما هر دو مسلمانیم و قرار نیست که سر اسلام با هم دعوا کنیم. ما باید هر چه فریاد داریم بر سر امریکا بزنیم. پس بیاییم وحدت کنیم. شما معتقد هستید که حضرت علی (ع) خلیفه چهارم است و طبعاً بیعت با او نیز مثل سایر خلفا واجب و اطاعت از او لازم بوده و هست. پس شما در بعیت ایشان نیز هستید و نظر بر این که پس از ایشان خلیفه دیگری نیامده، باید بر همین بیعت باقی بمانید. پس چه اصرار و لجاجی دارید که حتماً فقط از موارد اختلاف خلیفه دوم اطاعت کنید؟ و چرا نام علی (ع) که می‌آید، آشفته می‌شوید؟! این تلقین دشمنان اسلام است. و گرنه باید به او عشق ورزیده و افتخار کنید و بگویید خلیفه چهارم ما علی بن ابیطالب (ع) است. مظهر علم، عدل و اتم اسمای الهی است و بخشی از علوم، حکمت‌ها، نامه‌ها و خطابه‌هایش در نهج البلاغه جمع آوری شده و ما باید آنها را بخوانیم  وبدانیم. دوستان او را دوست و دشمنانش را دشمن بداریم، إلی یوم القیامة. این باید شعار دوی ما باشد، تا وحدت نظر داشته باشیم و تا در دوست شناسی و دشمن شناسی دچار اختلاف با یک دیگر نگردیم که این فقط به نفع دشمن است.

پس اگر واقعاً اهل سنت باشید و در بعیت خلیفه چهارم خود مانده باشید، وحدت نیز حاصل است.

جهت مطالعه سایر موضوعات و مطالب مرتبط با اثبات و دفاع از مذهب تشیع و حضرت علی ع ..کلیک کنید



نویسنده : شرمنده شهدا  | تاریخ ارسال : یکشنبه 14 آبان 1391 | نظرات()
 
 
   
 

علی
چهارشنبه 15 آذر 1391 06:24 ب.ظ
سلام
می بینم که کمی هم به وب توجه داری
خدا حافظ برادر
پاسخ شرمنده شهدا : سلام..
تشکر از اظهار لطفت..

به وبلاگت سر میزنم..
باولی..سیدعلی..یاعلی
سید عباس موسوی
پنجشنبه 9 آذر 1391 01:41 ب.ظ
با عرض سلام مجدد و عرض خسته نباشید و خدا پشت و پناهتان لطفا آدرس دقیقتون رو بدید تا لینکتون کنم
انشاءالله با شهدا محشور بشید
پاسخ شرمنده شهدا : سلام..
اطاعت برادر...
آدرس رو براتون تو وبلاگتون گذاشتم..
باولی..سیدعلی...یاعلی
ابوالحسن
دوشنبه 6 آذر 1391 01:11 ب.ظ
سلام

آدرس وبلاگ شهیدان محمدزاده تغییر كرد

لطفا اصلاح فرمایید

آدرس جدید:

http://mohammadzadeh.blogfa.com/
پاسخ شرمنده شهدا : سلام..
باتشکر از اطلاع رسانی شما..
تغییر مورد نظر شما اعمال شد...

باولی..سدعلی..یاعلی
سید عباس موسوی
پنجشنبه 2 آذر 1391 10:18 ب.ظ
با سلام و عرض ادب تو این شبای عزای حسینی از شهداء وسرورو سالار شهیدان امام حسین بخواید شفیع ما تو روز قیامت باشند خدا به شما هم اجر بده که در راه ترویج شهادت می کوشید
یا حق
پاسخ شرمنده شهدا : سلام سیدجان

بزرگوارید..دعا بفرمائید...

باولی..سیدعلی..یاعلی
امین رازدل
جمعه 26 آبان 1391 10:20 ق.ظ

دل پر از آه می شود، پر از درد می شود، پر از انتظار می شود، انگار ابر غم منتظر رعد و برقی است تا ببارد ، بسازد، برویاند، تا برباید قلبی دیگر را،" وقتی که می شنود

نام حسین (علیه السلام) را"

این حسین كیست كه عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعی است كه جانها همه پروانه اوست

پاسخ شرمنده شهدا : سلام.
عزاداری شما هم قبول باشه..
التماس دعا
باولی..سیدعلی..یاعلی
سید عارفان
سه شنبه 23 آبان 1391 06:23 ب.ظ
سلام
فراسیدن ایام محرم تسلیت باد
طرح ختم قرآن از اول محرم تا اربعین حسینی
به نیت شهدای کربلا و خودمون
برای شرکت میتونید به وبلاگ سید عارفان مراجعه کنید.http://seyedearefan.blogfa.com
یا علی

پاسخ شرمنده شهدا : سلام..
از اطلاع رسونیتون تشکر میکنم..
باولی..سیدعلی..یاعلی
قرارگاه جنگ نرم
دوشنبه 22 آبان 1391 07:45 ب.ظ
سلام همسنگر
با مطالبی با عنوان های "مشکلات اقتصادی و مسئولیتهای رهبری" و "احساسات در بسیجی"منتظر شما هستیم،
خوشحال میشیم که سر بزنید.در قسمت نظرات بگویید که مقالات بعدی پیرامون چه مطالب کلیدی باشند.
یا علی
پاسخ شرمنده شهدا : سلام.
مطالبتون رو پیگیر خواهم کرد..ممنون سر زدید..

باولی..سیدعلی..یاعلی
یک پلاک
شنبه 20 آبان 1391 10:05 ب.ظ
با سلام و احترام وبلاگ بسیار زیبایی دارید لطفا به من هم سر بزنید و در صورت تمایل من را با نام یک پلاک...لینک نمایید و بگویید شما را با چه نامی لینک نمایم.
پاسخ شرمنده شهدا : سلام..
ممنون که به بی کفنان سر زدید..
به وبلاگتون سر میزنم حتما..
صفری
چهارشنبه 17 آبان 1391 12:25 ق.ظ
سلام
خداقوت
مرسی که به وبلاگم سر زدید
آقا در مورد ما اشتباه می کنید
ما در حدی نیستیم که شما چوب کاری کردید
موفق باشید
پاسخ شرمنده شهدا : سلام.
شما عزیز مایی...
توی وبلاتون براتون پیام میزارم
saman
دوشنبه 15 آبان 1391 10:57 ب.ظ
مستند و روایت شهید آوینی از حج خونین سال 1366
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=2&lid=2495
پاسخ شرمنده شهدا : ممنون از اطلاع رسانی شما..
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


http://link.cat-glasses.ir